fredag den 16. april 2010

Så megen ballede for så lille en ting.

Ok. Vaskemaskiner med selvrensende filter er en risikabel ting hvis de kombineres med en bonusstofble, en gang rugbrødsmadder og en keglet pædagog!

Vi har haft vores ny vidunder i ca 4 mdr og den har fungeret upåklageligt og til stor glæde og gavn for familien.
I går gik det så galt. Efter en vask var der lidt vand på gulvet og jeg tyer til den gamle maskines løsning: at tømme trådfilteret. Men hvor var det nu henne? (Der var jo ingen der havde nærlæst brugsforvirringen eller stiftet nærmere bekendtskab med andre typer vaskemaskiner end liiige den aller første vi overtog med lejligheden).
Så ud over at få et halvt flip på lortemaskinen fordi filtret sad for stramt til jeg kunne løsne det, bande min uhandy mand langt væk fordi han var pinlig og hentede værktøjskassen - i stedet for at være stærk og løsne den med fingrene, så hidsede jeg også mig selv op til en dårlig stemning af barselshormoner og uindfriede ambitioner :(

Nå! Da filtret kom af så det jo højest besynderligt ud. Sikkert intet unormalt - for en der var vandt til at kigge på den slags filtre, men jeg ringede jo altså først til min moar da klokken var ret sent ud på aftenen, gulvet sejlede i flere liter vand, ungerne var stadig oppe, maden ikke færdig og filtret stod i vindueskarmen og hyggede sig...

Jeg er rigtig glad for 2 personer lige nu. Min dejlige mor, der er ved telefonen når det rigtigt brænder på, som kan lægge øre til næsten hvad som helst og samtidig vide at det "bare" er indebrændt raseri der skal ud - og min fantastiske mand der mestre at yde en god og stærk støtte, til trods for at han lige har lagt øre til barselshysteri og ord hvor der bestemt ikke var lagt fingre imellem.
Så er jeg da også glad for min, stadig lidt ny, vaskemaskine. Den vasker så fint, men for pokker da hende Jeanette skal lære hvad rispapir er til for!

Ingen kommentarer: