lørdag den 20. marts 2010

Ahh, glæden ved at overholde sengetider

Som forældre holder man jo godt på stabiliteten og de faste puttetider i - især de små - børns tilværelse, men var der ikke lige nogen der kunne have været så flinke, at fortælle os at den slags skam også kan gøre forældrerne en bjørnetjeneste hvis de ikke også selv følger skemaet?

I går blev Magni som sædvanlig puttet, ej faktisk blev det lidt senere end normalt da Carsten også først kom senere hjem (og knægten ville så gerne lige sige "Hej" til sin far), men trods alt en hel del tidligere end vi selv gik i seng.

Her til morgen finder jeg så min drøm en anelse livagtig og vedholdende - og ganske rigtigt, knægten står op i sin seng og kaaaalder fordi han gerne vil have sin duplo-cementblander, altså.

Jeg får guidet ham til selv at stå op (lægge legetøjet fra sig, kravle over på gyngestolen og ned, tage legetøjet igen...) og så vil han selvfølgelig over i vores seng ;)
Det er da også meget hyggeligt, men Magni har bare for meget krudt i rumpen til at gide ligge stille og sove videre, så jeg hjælper ham ind i stuen og gør det en smule hyggeligt for ham før jeg tøffer tilbage i seng.
Tjekker lige uret på vejen... 06:48 GAAAB!

Ingen kommentarer: