mandag den 22. juni 2009

Godt alternativ

Det er dundrende varmt, så varmt, at det er mest behageligt at gå rundt i så lidt tøj at man ikke håber naboerne ser én uden dog at være totalt afklædt.
Det varme vejr har stor indflydelse på familiens appetit - ikke mindst Magnis.

Til aften spiste han en lille portion og ville der efter ikke røre maden. Til gengæld ville han gerne ammes, men der er altså kun en begrænset mængde til rådighed ad gangen og det tager mere tid end Magni har tålmodighed til at gendannes.
Derfor sad vi og så film mens Magni skiftevis ville have babs og skiftevis hoppede rundt på bordet og spillede fransk klovn.

Til sidst da han lå ved mig og for 3. gang havde suttet 4 gange og så spyttet brystet ud, men var blevet hidsig når jeg ville putte det væk, tog jeg blidt om hans ansigt og forklarede ham at jeg altså ikke gad det cirkus.
Min snusfornuftige dreng så stilfærdigt og forstående tilbage på mig, tager så min hånd og peger ud i køkkenet mens han spørgende siger "isiss"?

Så når man ikke kan få babs, må man så få en is i stedet? (det fik vi så, alle 3 for farmand ville ikke snydes og jeg ville da ikke holdes ude for aftenhyggen).

Ingen kommentarer: