søndag den 18. marts 2012

Kloge unger

I går eftermiddags var ungerne og jeg en tur i Fakta. I et øjebliks vanvid var jeg gået med på Magnis: "Hvis der er noget legetøj der ser godt ud, så køber vi det for de penge du har mor :-D" (Jeg havde tilføjet, KUN hvis de har perler OG det er helt og aldeles livsnødvendigt)

I Fakta har de rykket fuldstændig om på alt og alle. Derfor blev Magni først trit da han ikke kunne se deres legetøj nogle steder, jeg tænkte "yes, min røv er redet" og Hrolf blev bare hysterisk fordi jeg trillede ham lige forbi kanelgiflerne... Jeg opmundrede dog barnet (Magni) til at gå lidt rund og kigge, for jeg var sikker på de nok skulle have legetøj - et eller andet sted.
Mens Hrolf og jeg trillede rundt og smalede de få ting vi skulle bruge fandt Magni de sølle rester af Faktas før så bugnende legetøjsudvalg, men én ting havde de: perler.
Så mine sidte 25kr blev lige flået fra mig, for en sølle bil-plade og en hånfuld perler. Hrolf skulle ikke snydes så han fik et nyt puslespil. Det var så 65kr på snold (det var ok fordi det var lørdag og vi spiser ikke slik *pudser glorien*)

Hjemme skulle jeg lave mad, så ungerne blev bænket med hver deres nyerhvervelser.
Magnis havde et tydeligt billede af hvordan perlerne skulle pladseres, men for en dreng der stadig bare strør ud på pladen hvad han har i hånden var det nu en større udfordring, regnede vi med. Ikke dest jo mindre lå der en perfekt samlet køreklar politibil, klar til strygning, da manden kom ind for at se hvordan det stod til. Han troede dårligt sine egne øjne og var MEGEt stolt af drengen.

Puslespillet til Hrolf var et træ-puslespil med Cars på. Han eeeeeelsker sit fine puslaspil som han fik til MIN fødselsdag, med det er i pap og han er begyndt at æde brikkerne :( Dumme unge.
Dette her var et "putte-spil" hvor man putter den enkelte brik ned i en form. Der var bare den detalje, at kun 4 af brikkerne var ene i deres form, 1 var to-delt og de to store, Bumle og McQueen, bestod af hele TRE brikker. Der burde egentligt stå 5+ på æsken, men Hrolf gik på med krum hals.
Han havde en smule vanskeligheder med bumle (Jeg havde lige guidet ham gennem McQueen), men da jeg ville vise hans præstation for barnefaderen, gennemgik han det stort set fejlfrit (3-4 gennemgang).
Her til morgen fandt han spillet frem, væltede brikkerne ud på bordet og samlede det på meget kort tid.

Ingen kommentarer: