tirsdag den 8. september 2009

Min kloge unge.

Magni og jeg har mange lange samtaler ude på toilettet. I vores hjem har vi simpelthen et "samtale-toilet" hvor andre har et ditto-køkken.

Men altså. Knægten sidder på potten og piller sig i navlen (og længere nede) og jeg står og ordner bleer/vasketøj.
Så ringer min telefon, det er manden der lige skal holde status over hvor han er henne i verden...
Jeg lægger på og Magni kigger på mig:
"zzar ar-bap" (far er på arbejde).
"Nja... far er på vej hjem" svarer jeg.
"zzar (t)dog" (far sidder i toget) konstatere Magni bestemt, og det har han jo ret i.

Næste dag er vi henne at fejre mandens kørekort hos svigerforældrerne. Jeg sidder og snakker med farmor, for hvem jeg genfortæller dialogen fordi jeg synes Magni var ret skrap i sin observering. Han render i øvrigt rundt på gulvet med sin gåvogn, men han har da hørt samtalen og bryder til sidst ind: "zzar sclush ar-bap" (fars arbejde er slut/far er ikke på arbejde) - "zzar doilett!" (far sidder på toilettet).
...og det havde han jo ganske ret i...

Ingen kommentarer: