fredag den 13. marts 2009

Den pasning, den pasning

Magni var så privilligeret, at han gik hjemme med mig næsten hele det første år af sit liv.
Det var ikke fordi vi gik hjemme for os selv, alene og isoleret - næ, vi var da ude af huset, afsted til slyngemøder en mas, og andet sjov og ballade :).

Men så kom han i dagpleje hos en rigtig sød dagplejemor. Det gik fint og det viste sig, at vores dreng er et utrolig tilpasningsvenligt og socialt intelligent væsen.
Den opdagelse betød, at vi ikke studsede nærmere over det da han så skulle i gæste dagpleje, først hos en og så hos en anden, men da hans faste DP bliver langtidssygemeldt og han har været 6 uger hos sin gæste DP knækker tråden (mest for mig).

Halvvejs inde i vinterferien bliver jeg ringet op fra pladshenvisningen at de har ansat en ny DP, som skal have Magni og et andet barn fra hans gruppe og de skal starte på mandag! Det har hun og DP´en snakket om og det mener DE er BEDST for mit barn... (På det tidspunkt skulle hun være glad for at sidde i den anden ende af telefonlinien for lige så snart jeg havde rystet lamslåelsen af mig, ville jeg havde slået hende ihjæl)

Det betød så, at vi uden særlig forberedelse skulle omstille os til at skulle helt ud i udkanten af byen - i stedet for den bopælsnærhed vi havde poienteret ved valg af institutionsplads, med den begrundelse at vi ikke har bil - samtidig med, at jeg skulle kapere både skolestart OG en ny DP.

Det gik selvfølgelig ikke. Den ny DP er såmænd et godt og rart menneske, men der er for mange uligheder på den måde hun mener børn skal håndteres og min måde. Det er mit barn så jeg bestemmer og kan jeg ikke det, har jeg ikke lyst til at overlade ansvaret for mit barn der. Det eneste andet barn der er, er en "baby" som slet ikke har noget at tilbyde i forhold til Magni, så han går "alene".
Derudover øddelagde det fuldstændig min studiestart. Jeg var koncentreret om Magni, så jeg kom skævt igang - og er nu meget tæt på at stoppe helt.

Heldigvis har vi en fantastisk rådgiver hos kommunen, så der er blevet lagt en plan og trukket i nogle tråde.
På mandag starter Magni i vuggestue. Det bliver stort og vi glæder os meget, ikke mindst Magni der virkelig har savnet jævnaldrende at lege med :).

Ingen kommentarer: