søndag den 8. februar 2009

Magni og tænderne.

Der står i det der lille hæfte man får af sundhedsplejersken, at barnet begynder at få tænder når det er 5-6mdr. gammelt.
Det hæfte har Magni bare ikke haft læst, for hans første tand kom først da han var 10 - næsten 11 mdr. Den kom heller ikke i undermunden, som babytænder ellers bør gøre. Han fik dog tand nr. 2 allerede dagen efter (dvs. vi kunne se de var på vej, MEGET længe og 2. brød igennem dagen efter den 1.).

Så gik der en lille uge så fik han de to foreste i undermunden.

Længe gik han, som et andet lille marsvin og bed i alt med sine fine bisser. Særligt kanten på sofabordet var et yndet offer for hans afprøven af det nye tilbehørs anvendelse. Rent faktisk var jeg rigtig glad for at han i det mindste ikke havde kløer, for så ville han da være et rendyrket uhyre ;).

Nå, men de 2 tænder i overmunden blev til 4..... og 6 tænder i overmunden og bare 2 små vide pløkker i underetagen.
Jeg nåede at blive helt bekymret på den lille purks vegne, indtil en aften hvor Carsten mente at det var min tur til at stå for tandbørstningsakrobatikken, så blev jeg jo nød til at stikke en finger i dødens gab..... og HOV, der var sgu et par tænder mere.
De var faktisk brudt igennem begge to og grunde til at vi ikke havde opdaget det noget før var, at de kom selvfølgelig ikke pænt ved siden af de 2 første tænder, næ nej, det var sørme kindtænder!

Den første brød så HELT igennem, i al sin magt og vælde, ved 4 tiden i nat!

1 kommentar:

Mette Marie sagde ...

Hej søde Magni og Tanja,

Jeg sender jer en award her http://wundermama.blogspot.com/2009/02/se-hvad-jeg-har-faet.html

Jeg følger med i Magnis tosserier både her på bloggen og på SB

Knus
Mette (Pantermor)