mandag den 12. oktober 2009

Han er sgu så huslig

Netop hjemvendt fra morganmads-spisetur i brugsens bager går jeg igang med at drille manden, der gerne vil gøre det klart at han har travlt og skal nå i bad osv, mens knægten tusser lidt rundt - stadig iført overtøj med tilbehør.

Da jeg halvvejs har tabt kampen om at varme mine kolde hænder på Carstens mave, bliver jeg sendt ind i stuen. Så hører jeg en lyd fra køkkenet: det er Magni der har åbnet opvaskemaskinen og nu står og vifter med en varm tallerken, fordi han er igang med at tømme den.
Stolt og glad om mit moderhjerte bliver jeg grebet af omsorg for det lille væsen og slutter mig skyndsomt til ham. Befrier ham hurtigt for overtøjet og hjælper ham så med at sætte tingene på plads. Han er jo stadig under 1 meter høj, men er det standarthøjden for husnisser?

Ingen kommentarer: