fredag den 12. december 2008

Tag dén mor...

Min søn kan selv skænke op!
På bordet stod en flaske nisseøl - tom naturligvis, for det var den jeg havde drukket inden jeg gik i seng i går aftes.
Magni-pilfinger er lige hentet hjem fra dagplejen og render nu rundt og tjecker at alt er hvor han lagde det sidst. Hans opmærksomhed bliver fanget af flasken og spørg mig ikke hvorfor, men han kender åbenbart til hvad sådan en skal bruges til.
Allerførst tror jeg bare at han vil sætte den for munden, men nej. Der står også et af "hans" glas på bordet og det skal der naturligvis skænkes op i.

Den ene dråbe han får ud af det bliver druket med stor entussiasme, så jeg rejser mig og fylder lidt saftevand i og det bliver drukket med stort velbehag.

Hvem sagde at Magni ikke kendte til god bordskik?

Ingen kommentarer: